Cea de a şaptea ediţie a Salonului Nautic Internaţional Bucureşti s-a încheiat. Acum, este momentul evaluării, concluziilor şi finalizării contactelor stabilite. Impresia generală este că manifestarea expoziţională a evidenţiat o evoluţie remarcabilă a pieţei ambarcaţiunilor de agrement, sportive şi de pescuit.

„La ediţiile anterioare, marea majoritate a celor care treceau pragul standului nostru o făceau din pură curiozitate tehnologică, pentru a compara caracteristicile motorului auto cu cele ale unui motor naval, destinat yacht-urilor. De data aceasta, întrebările vizitatorilor au vizat aspecte concrete, referitoare la soluţiile optime de re-motorizare a bărcilor lor (circa 70% din cereri) sau chiar variante pentru construcţii noi (30% din cereri). Surprinzătoare a fost şi provenienţa geografică a vizitatorilor. Au venit pescari de la Dunăre, din Tulcea, Brăila şi Galaţi, proprietari de ambarcaţiuni de pe lacul Snagov, dar şi constructori de ambarcaţiuni din Cluj” – a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber“, Monica Moise, marketing manager în cadrul firmei WaterMota, din Constanţa.

La această ediţie, WaterMota a introdus pe piaţa românească, în premieră absolută, noul motor Hyundai Seasall S2 de 270CP, destinat ambarcaţiunilor de mare viteză. De asemenea, a prezentat bow-thrusterele Max-Power, vinciurile Lofrans, accesoriile Nova-Rade şi fenderele Ocean. „Credem că multe dintre solicitările primite la târg se vor concretiza în vânzări, în viitorul apropiat” – a declarat Monica Moise.

Progresele au fost remarcate şi de arhitectul naval Virgil Lazăr, reprezentantul producătorului de ambarcaţiuni Sea Core, din Mangalia, specialist cu o bogată experienţă în domeniul construcţiei de ambarcaţiuni, câştigată în Italia şi în ţară. „Este clar că piaţa ambarcaţiunilor a intrat într-o nouă etapă. Faţă de ediţiile ante-rioare, numărul vizitatorilor a fost cu mult mai mare. Şi calitatea acestora este alta. Oamenii sunt mai bine informaţi, au venit cu lecţia învăţată şi au pus întrebări pertinente sub aspect tehnic şi nautic. Mulţi dintre vizitatori aveau deja o experienţă nautică şi doreau să treacă la o categorie superioară de dotări şi confort.”

Dacă segmentul comerţului de ambarcaţiuni, echipamente şi accesorii a fost bine reprezentat la salon, cel al constructorilor români a fost… subţire. Mulţi producători nu au participat, având asigurată piaţa de desfacere pentru producţia din acest an.

Dintre constructori s-au remarcat: multiplul campion olimpic Ivan Patzaichin, cu celebra canotcă; producătorul Sea Core, cu o gamă largă de ambarcaţiuni construite după conceptul „pescuitul şi agrementul altfel”, care stârnesc plăcerea de a naviga, de a pescui împreună cu familia, în condiţii de confort şi de siguranţă; un arhitect naval care a prezentat o barcă cu vele, de tip lego, confecţionată din placaje, care se demontau; producătorul de ambarcaţiuni Axxa Maritime, din Mangalia, cu câteva canoe.

„Standul nostru a fost vizitat de câţiva danezi, englezi şi italieni. Străinii s-au arătat foarte surprinşi când au aflat că ambarcaţiunile erau produse în România. Credeau că suntem dealer-ul vreunui producător de-afară. Au fost impresionaţi. Ne-au declarat că n-au mai văzut concepte atât de clare de ambarcaţiuni, finisaje atât de bine executate şi, mai ales, preţuri atât de mici. Unul dintre ei, repre-zentantul firmei Huracan Electric Power, din Veneţia, ne-a oferit o colaborare pentru o barcă, pe care să o echipeze cu motor electric” – povesteşte Virgil Lazăr.

În cadrul expoziţiei, Sea Core a expus, printre altele, o ambarcaţiune echipată, în colaborate cu WaterMota, cu un motor Craftsman de 27 CP, care s-a bucurat de un mare interes din partea publicului. Salonul de la Bucureşti a generat colaborări, idei şi proiecte noi, spune Virgil Lazăr. „Avem în vedere o colaborare pentru construcţia unei ambarcaţiuni de tip lego, care să poată fi purtată în valiză, şi înfiinţarea unei şcoli de iniţiere a copiilor în tainele construcţiei de ambarcaţiuni.”

Sursa: Cuget Liber

http://www.cugetliber.ro/stiri-economie-strainii-au-ramas-uimiti-cand-au-vazut-ce-ambarcatiuni-se-construiesc-la-mangalia-249703?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=sectiune-Economie&utm_campaign=Articole%20sectiune%20Economie